Het succes van Armada Music: omarm de online ontwikkelingen

Terwijl in Nederland meer en meer muzikanten en entertainmentbedrijven in zwaar weer zitten, gaat Armada Music als een tierelier. Het Nederlandse muziekbedrijf dat onder andere de wereldberoemde DJ Armin van Buuren en zijn State of Trance vertegenwoordigt, heeft het succes voor een groot deel te danken aan social media. De traditionele marketing wordt hiermee volledig overgeslagen.

Innovatieplatform FastMovingTargets.nl nodigde Eveline van der Steen uit, head of social media bij Armada Music om te praten over het hoe en waarom van de succesvolle aanpak.

Niet afwachten

Van der Steen: “We zijn 24/7 bezig om inhoud te maken voor de platforms waarop we actief zijn, zoals Twitter, Facebook en Google+. Een team van zes man heeft daar een dagtaak aan. Van elk album dat we uitbrengen, maken we snippets, playlists en een video. Eén van ons is dagelijks bezig met het maken van video’s.

Nieuwe initiatieven zoals Google Hangouts hebben we in een vroeg stadium erkend en leren gebruiken. We nemen geen afwachtende houding aan. Als je pas inhaakt als het een succes wordt, ben je te laat.”

Business

“Op Internet hebben we een miljoenenpubliek, een grote internationale doelgroep. Nederland vormt daar maar een heel klein deel van. We hoeven niet te adverteren. We hebben rechtstreeks contact met onze fans. Veel views en likes zijn voor ons heel belangrijk. Die hebben we nodig om onze muziek vervolgens te verkopen. Wij verdienen natuurlijk met optredens, en met downloads via iTunes en Beatport. Ook de plays op Spotify en YouTube zijn voor ons heel belangrijk.”

De video This Is What It Feels Like bijvoorbeeld, is op YouTube al meer dan 12 miljoen keer bekeken.

Als je miljoenen keren wordt bekeken, levert het wel degelijk wat op.

“Armin is natuurlijk een grote naam, maar als nieuwe DJ biedt het Internet dezelfde grote mogelijkheden. Je hebt alles immers zelf in de hand. Maar je moet wel goed nadenken hoe je jezelf wilt profileren en welke inhoud je met je fans wilt delen.”


De inhoud van dit artikel is grotendeels overgenomen van FastMovingTargets. Met dank!

3 reacties op “Het succes van Armada Music: omarm de online ontwikkelingen”

  1. o haha ik had iets op facebook geplaatst wat ik niet meer zag staan….ik moet ik soms leren mijn mond te houden, het is ook een oude en zinloze discussie….

    Beantwoorden

Plaats een reactie